JE BENT MEER DAN JE WERK
Andor Leerdam : Trade Marketing Dr.Oetker
Hersenspinsels komen op de gekste momenten. Bij Andor Leerdam, Trade Marketing Manager Dr. Oetker, in een bierspeciaalzaak bijvoorbeeld. NXT Hero bespreekt iedere week het weekend en de week die gaat komen. Vertel Andor, hoe kwamen jij en je hersenspinsels daar terecht?
“Mijn weekenden staan bol van sociale activiteiten en dat was deze keer niet anders. Het is belangrijk om goed af te trappen. Meestal met een borrel op vrijdag. Even de week van je afpraten. Ik heb mensen om me heen nodig. Daarvan krijg ik energie en zelfs inspiratie. Een verjaardag op zaterdag hebben we gecombineerd met een shoppingtrip naar Leiden. Mijn vriendin naar de sieradenwinkels, ik de bier-speciaalzaken. Mijn favoriete bier? Welke niet, haha! Zo’n relaxdag geeft ideeën. Kleine brouwerijen hebben de markt zo veranderd. De consument is niet merktrouw. Wil nieuwe dingen proberen. Hoe moeten wij daarmee omgaan met ons aanbod? We blijven innoveren bij Dr. Oetker en daarom blijft mijn werk zo leuk. De ‘R’ is in de maand, dat betekent de start van het bakseizoen. Bovendien introduceren we een compleet nieuwe pizzavariant: feel-good pizza van The Good Baker. Dat wordt knallen op de winkelvloer. Inspireren, zowel off- als online. Drukke maanden staan op stapel dus. Met af en toe een speciaalbiertje erbij, gaat dat zeker lukken!”
Andre Kortekaas : e-Commerce Manager Studio Anneloes
‘Twinning is winning’! Dat dit niet alleen geldt voor je kledingkeuze, weet fashion ecomm-man Andre Kortekaas, Ecommerce Manager bij Studio Anneloes, als geen ander. Samen met zijn tweelingbroer weet hij van van een gewone zaterdag iedere week weer iets bijzonders te maken.
“Mijn tweelingbroer en ik hebben een hele hechte band. We zijn eeneiig en ja tuurlijk, daar horen de klassieke grappen en persoonsverwisselingen bij. Vriendinnetjes voor de gek houden, docenten op school. In ons dorp raken we niet uitgezwaaid. Ook al ken je iemand niet, tóch terugzwaaien! Waarschijnlijk een goede bekende van mijn broer, die anders heel raar zal opkijken van een matte reactie. Op zaterdag zoeken we elkaar op en maken we van ons boodschappenrondje met de dochters een uitje. Koffietje samen, even de week doornemen. Ik heb onze band altijd als iets moois gezien. We hebben nooit ruzie, doen veel samen. Dezelfde voetbalclub, opleiding en zelfs studie. En ook in ons vak hebben we dezelfde weg gekozen. Allebei in e-commerce. Doordat we beiden een hele eigen kijk hierop hebben, zijn we niet snel uitgepraat. Over de lancering van de nieuwe Studio Anneloes site bijvoorbeeld. Gepland in december. Wie weet gaan we ooit weer eens samenwerken. Een restaurant openen misschien, who knows! Komt dat ‘twinning is winning’ vast nog van pas voor de marketing, haha!”
Jaap Bruijstens : Marketing Lead Myndr
Sommige mensen hebben aan één baan niet genoeg. Man met een Missie & Marketing Lead Jaap Bruijstens zorgt er bij Myndr voor dat we weer baas worden over onze aandacht. Tijdens de weekenden werkt hij verder aan dit masterplan. Die teruggewonnen aandacht moet natuurlijk ook weer ergens aan besteed worden. En laat Jaap daar nou net hele goede ideeën voor hebben.
“Voor verschillende festivals, zoals Fahrenheit en Zwarte Cross, ben ik de boeker van de artiesten. Ook help ik mee met de marketing. Ik let op de energie die de muziek geeft. Het moet iets unieks hebben. Een oude hit erin verwerken, zonder dat het cheesy wordt. Moeilijk uit te leggen, dat schat je in. Als dat goed uitpakt is dat heel gaaf. Vrijdag Bevrijdingsfestival hoefde ik niet aan de bak. Gezellig een biertje dus met de artiesten die ik ken. Hele geslaagde avond en toen was het weekend nog maar net begonnen. Werken bij Myndr is een verlengde van mijn creatieve festivalleven. Ik krijg alle ruimte om te durven. Alle ruimte om te doen. Groei staat nu centraal. Het neerzetten van een hecht team is daarbij prioriteit nummer 1. Je zou bijna denken dat ik met zoveel werk geen tijd zou hebben voor andere dingen. Gelukkig is dat niet het geval. Met mijn vriendin vierde ik zondag dat we 8 jaar bij elkaar zijn. Met die aandacht zit het dus ook wel goed!”
Yefke Patiwael : Product Director Outvie
Wie denkt dat kerst een drukke periode is, kent Yefke Patiwael (MA, BBA) nog niet. As Product Director bij Outvie draait ze haar hand niet om voor een bomvolle productie. NXT Hero besprak met haar de pre-Christmas chaos, zowel thuis als op de werkvloer. Mariah staat aan op de achtergrond, kom maar op Yefke!
“Ja, heerlijk druk weer afgelopen weekend. Met een groot gezin zijn we dat wel gewend natuurlijk. Op tijd naar voetbal en dansles. Met de middelste op jacht naar cadeautjes voor onder de boom. Bovendien moest er nog een stapel kerstkaarten geschreven worden. Hier maak ik graag tijd voor. Ik ben niet van de lange lappen tekst, maar ik heb wel voor iedereen een persoonlijke boodschap. Een fijne manier om contact te houden. Kerst is ook altijd een beetje een rommelige tijd. Waar zijn de nette kleren van de kids nou? En oh ja, dat gerechtje voor het schoolkerstdiner moet ook gemaakt! Maar ik geniet er heel erg van. Alle drukte en warmte is precies zoals ik me altijd had voorgesteld. Gelukkig komen beide zaken terug in mijn werk bij Outvie. Tijdens de kerstperiode bereiden wij ons voor op ons grootste event van het jaar in februari. Dat betekent focus en hard werken. Des te leuker is het dus om samen stoom af te blazen tijdens het eindejaarsdiner, inclusief kerstbingo. Een rustige kerst? Niet echt aan mij besteed nee, haha!”
Theresia Koning : HR Manager Nine&Co
Genieten van de kleine dingen van het leven. Door corona we learned this the hard way.
Theresia Koning, HR Manager van NINE&Co., had deze kwaliteit allang onder de knie.
NXT Hero bespreekt iedere maandag het weekend en de week die gaat komen.
Dus Theresia, weer goed genoten dit weekend? “Jazeker! Heerlijk zitten wijnen met vrienden.
Dat mocht ook wel na een gigantische schoonmaak door onze verbouwing.
Dit zijn de enige 2 vrienden die ik nu zie. We hebben onze sociale contacten beperkt.
Dat is echt anders dan normaal. Dan spreken we op vrijdag met elkaar af en luiden we het weekend in.
Het spontane, mensen die aan komen waaien, dat mis ik. Al hebben mijn man Alex en ik al heel lang de regel niet te veel te plannen in het weekend. Alex is ziek geweest. Dat heeft een enorme impact gehad.
Ook op de indeling van ons leven. Dat accepteer je en pas je je op aan.
Ik geniet nu dus enorm van kleine dingen. Om 6 uur ‘s ochtends erop uit met de hond.
De vogels die fluiten. Uitwaaien op het strand. Altijd het positieve ergens uithalen.
Zo sta ik ook in mijn werk. We zijn met zoveel toffe dingen bezig. Vooral de veerkrachtcampagne maakt me trots.
Hierin laten we zien dat niet alles een roze wolk is. En daar weet ik toevallig alles van.”
André Schaap : Head of Growth Digitalic
Afwachten of jagen… wat is jouw strategie? NXT Hero bespreekt iedere maandag het weekend en de week die gaat komen. André Schaap, eigenaar van digital agency Digitalic BV, legde voor deze editie zijn aanpak haarfijn uit. Kom maar op André, hoe pakte dat uit voor jouw weekend?
“Nogal goed moet ik bekennen. Wij hebben al best een tijd een verhuiswens en natuurlijk een wijkje op het oog waar 0 beweging in zit. Na een hele tijd afwachten en scrollen op funda heb ik de koers omgegooid. Want ja, ik ben een jager, dus dit duurde te lang. Dit weekend kwam de eerste positieve reactie. Een bewoner heeft ons- nadat ik hem benaderd had- een bericht gestuurd. Afwachten past dus niet bij mij. Ik heb een hekel aan afhankelijk zijn. Dat komt ook terug in mijn werk. Sinds 2009 werk ik zelfstandig en in 2017 heb ik Digitalic opgericht. Een digital agency waar we zaken net wat anders aanpakken. Pro-actief, snel schakelen, no bullshit marketing en met de juiste prio’s op orde. Onze werkwijze wordt gewaardeerd. Zowel intern als door klanten, die ons steeds beter weten te vinden. De jacht is dus nu vooral geopend op nieuw talent voor ons team. En op dat huis in dat ene wijkje natuurlijk!”
Marijn Poeschmann
Verborgen talenten hebben we allemaal. Corona heeft afgelopen jaar het zetje gegeven deze te ontdekken. Dat dit zelfs tot een ware verslaving kan leiden had Marijn Poeschmann Country Manager BeNeLux YouTube ook niet verwacht. NXT Hero bespreekt iedere week het weekend en de week die gaat komen. Nou Marijn, biecht maar op!
“Door corona heb ik een serieuze marktplaatsverslaving ontwikkeld. Wat zeg ik… ik ben een Markplaats Sniper! Mijn paleis voor een prikkie doet zijn naam eer aan met alle marktplaats-pareltjes die ik verzameld heb. Dit weekend stond in het teken van een bureautje dat me al 4 weken stond aan te staren. Zelf helemaal opgeknapt en nu een van de pronkstukken. Dat klussen is ook nieuw. Bij Femtech heb ik een techniekles speciaal voor vrouwen gevolgd. Ook heb ik me op een zaagcursus gestort. En ja, online bloemschikken om het af te maken, haha! Uiteraard ben ik beroepsgedeformeerd. Alles wat ik niet weet, zoek ik op YouTube. Dat is ook direct het mooiste aan mijn werk. De diversiteit aan talent dat succesvol kan worden op YouTube, is enorm. Mijn agenda is ook divers deze week: sessie met de publieke omroep, meeting met team Nikkietutorials, advies aan Nordics over verkiezingen… Ik zei het al: zeker tijdens de lockdown, kan YouTube het antwoord zijn op alles!”
Andor Leerdam : Trade Marketing Dr.Oetker
Hersenspinsels komen op de gekste momenten. Bij Andor Leerdam, Trade Marketing Manager Dr. Oetker, in een bierspeciaalzaak bijvoorbeeld. NXT Hero bespreekt iedere week het weekend en de week die gaat komen. Vertel Andor, hoe kwamen jij en je hersenspinsels daar terecht?
“Mijn weekenden staan bol van sociale activiteiten en dat was deze keer niet anders. Het is belangrijk om goed af te trappen. Meestal met een borrel op vrijdag. Even de week van je afpraten. Ik heb mensen om me heen nodig. Daarvan krijg ik energie en zelfs inspiratie. Een verjaardag op zaterdag hebben we gecombineerd met een shoppingtrip naar Leiden. Mijn vriendin naar de sieradenwinkels, ik de bier-speciaalzaken. Mijn favoriete bier? Welke niet, haha! Zo’n relaxdag geeft ideeën. Kleine brouwerijen hebben de markt zo veranderd. De consument is niet merktrouw. Wil nieuwe dingen proberen. Hoe moeten wij daarmee omgaan met ons aanbod? We blijven innoveren bij Dr. Oetker en daarom blijft mijn werk zo leuk. De ‘R’ is in de maand, dat betekent de start van het bakseizoen. Bovendien introduceren we een compleet nieuwe pizzavariant: feel-good pizza van The Good Baker. Dat wordt knallen op de winkelvloer. Inspireren, zowel off- als online. Drukke maanden staan op stapel dus. Met af en toe een speciaalbiertje erbij, gaat dat zeker lukken!”
Andre Kortekaas : e-Commerce Manager Studio Anneloes
‘Twinning is winning’! Dat dit niet alleen geldt voor je kledingkeuze, weet fashion ecomm-man Andre Kortekaas, Ecommerce Manager bij Studio Anneloes, als geen ander. Samen met zijn tweelingbroer weet hij van van een gewone zaterdag iedere week weer iets bijzonders te maken.
“Mijn tweelingbroer en ik hebben een hele hechte band. We zijn eeneiig en ja tuurlijk, daar horen de klassieke grappen en persoonsverwisselingen bij. Vriendinnetjes voor de gek houden, docenten op school. In ons dorp raken we niet uitgezwaaid. Ook al ken je iemand niet, tóch terugzwaaien! Waarschijnlijk een goede bekende van mijn broer, die anders heel raar zal opkijken van een matte reactie. Op zaterdag zoeken we elkaar op en maken we van ons boodschappenrondje met de dochters een uitje. Koffietje samen, even de week doornemen. Ik heb onze band altijd als iets moois gezien. We hebben nooit ruzie, doen veel samen. Dezelfde voetbalclub, opleiding en zelfs studie. En ook in ons vak hebben we dezelfde weg gekozen. Allebei in e-commerce. Doordat we beiden een hele eigen kijk hierop hebben, zijn we niet snel uitgepraat. Over de lancering van de nieuwe Studio Anneloes site bijvoorbeeld. Gepland in december. Wie weet gaan we ooit weer eens samenwerken. Een restaurant openen misschien, who knows! Komt dat ‘twinning is winning’ vast nog van pas voor de marketing, haha!”
Jaap Bruijstens : Marketing Lead Myndr
Sommige mensen hebben aan één baan niet genoeg. Man met een Missie & Marketing Lead Jaap Bruijstens zorgt er bij Myndr voor dat we weer baas worden over onze aandacht. Tijdens de weekenden werkt hij verder aan dit masterplan. Die teruggewonnen aandacht moet natuurlijk ook weer ergens aan besteed worden. En laat Jaap daar nou net hele goede ideeën voor hebben.
“Voor verschillende festivals, zoals Fahrenheit en Zwarte Cross, ben ik de boeker van de artiesten. Ook help ik mee met de marketing. Ik let op de energie die de muziek geeft. Het moet iets unieks hebben. Een oude hit erin verwerken, zonder dat het cheesy wordt. Moeilijk uit te leggen, dat schat je in. Als dat goed uitpakt is dat heel gaaf. Vrijdag Bevrijdingsfestival hoefde ik niet aan de bak. Gezellig een biertje dus met de artiesten die ik ken. Hele geslaagde avond en toen was het weekend nog maar net begonnen. Werken bij Myndr is een verlengde van mijn creatieve festivalleven. Ik krijg alle ruimte om te durven. Alle ruimte om te doen. Groei staat nu centraal. Het neerzetten van een hecht team is daarbij prioriteit nummer 1. Je zou bijna denken dat ik met zoveel werk geen tijd zou hebben voor andere dingen. Gelukkig is dat niet het geval. Met mijn vriendin vierde ik zondag dat we 8 jaar bij elkaar zijn. Met die aandacht zit het dus ook wel goed!”
Yefke Patiwael : Product Director Outvie
Wie denkt dat kerst een drukke periode is, kent Yefke Patiwael (MA, BBA) nog niet. As Product Director bij Outvie draait ze haar hand niet om voor een bomvolle productie. NXT Hero besprak met haar de pre-Christmas chaos, zowel thuis als op de werkvloer. Mariah staat aan op de achtergrond, kom maar op Yefke!
“Ja, heerlijk druk weer afgelopen weekend. Met een groot gezin zijn we dat wel gewend natuurlijk. Op tijd naar voetbal en dansles. Met de middelste op jacht naar cadeautjes voor onder de boom. Bovendien moest er nog een stapel kerstkaarten geschreven worden. Hier maak ik graag tijd voor. Ik ben niet van de lange lappen tekst, maar ik heb wel voor iedereen een persoonlijke boodschap. Een fijne manier om contact te houden. Kerst is ook altijd een beetje een rommelige tijd. Waar zijn de nette kleren van de kids nou? En oh ja, dat gerechtje voor het schoolkerstdiner moet ook gemaakt! Maar ik geniet er heel erg van. Alle drukte en warmte is precies zoals ik me altijd had voorgesteld. Gelukkig komen beide zaken terug in mijn werk bij Outvie. Tijdens de kerstperiode bereiden wij ons voor op ons grootste event van het jaar in februari. Dat betekent focus en hard werken. Des te leuker is het dus om samen stoom af te blazen tijdens het eindejaarsdiner, inclusief kerstbingo. Een rustige kerst? Niet echt aan mij besteed nee, haha!”
Theresia Koning : HR Manager Nine&Co
Genieten van de kleine dingen van het leven. Door corona we learned this the hard way.
Theresia Koning, HR Manager van NINE&Co., had deze kwaliteit allang onder de knie.
NXT Hero bespreekt iedere maandag het weekend en de week die gaat komen.
Dus Theresia, weer goed genoten dit weekend? “Jazeker! Heerlijk zitten wijnen met vrienden.
Dat mocht ook wel na een gigantische schoonmaak door onze verbouwing.
Dit zijn de enige 2 vrienden die ik nu zie. We hebben onze sociale contacten beperkt.
Dat is echt anders dan normaal. Dan spreken we op vrijdag met elkaar af en luiden we het weekend in.
Het spontane, mensen die aan komen waaien, dat mis ik. Al hebben mijn man Alex en ik al heel lang de regel niet te veel te plannen in het weekend. Alex is ziek geweest. Dat heeft een enorme impact gehad.
Ook op de indeling van ons leven. Dat accepteer je en pas je je op aan.
Ik geniet nu dus enorm van kleine dingen. Om 6 uur ‘s ochtends erop uit met de hond.
De vogels die fluiten. Uitwaaien op het strand. Altijd het positieve ergens uithalen.
Zo sta ik ook in mijn werk. We zijn met zoveel toffe dingen bezig. Vooral de veerkrachtcampagne maakt me trots.
Hierin laten we zien dat niet alles een roze wolk is. En daar weet ik toevallig alles van.”
André Schaap : Head of Growth Digitalic
Afwachten of jagen… wat is jouw strategie? NXT Hero bespreekt iedere maandag het weekend en de week die gaat komen. André Schaap, eigenaar van digital agency Digitalic BV, legde voor deze editie zijn aanpak haarfijn uit. Kom maar op André, hoe pakte dat uit voor jouw weekend?
“Nogal goed moet ik bekennen. Wij hebben al best een tijd een verhuiswens en natuurlijk een wijkje op het oog waar 0 beweging in zit. Na een hele tijd afwachten en scrollen op funda heb ik de koers omgegooid. Want ja, ik ben een jager, dus dit duurde te lang. Dit weekend kwam de eerste positieve reactie. Een bewoner heeft ons- nadat ik hem benaderd had- een bericht gestuurd. Afwachten past dus niet bij mij. Ik heb een hekel aan afhankelijk zijn. Dat komt ook terug in mijn werk. Sinds 2009 werk ik zelfstandig en in 2017 heb ik Digitalic opgericht. Een digital agency waar we zaken net wat anders aanpakken. Pro-actief, snel schakelen, no bullshit marketing en met de juiste prio’s op orde. Onze werkwijze wordt gewaardeerd. Zowel intern als door klanten, die ons steeds beter weten te vinden. De jacht is dus nu vooral geopend op nieuw talent voor ons team. En op dat huis in dat ene wijkje natuurlijk!”
Marijn Poeschmann
Verborgen talenten hebben we allemaal. Corona heeft afgelopen jaar het zetje gegeven deze te ontdekken. Dat dit zelfs tot een ware verslaving kan leiden had Marijn Poeschmann Country Manager BeNeLux YouTube ook niet verwacht. NXT Hero bespreekt iedere week het weekend en de week die gaat komen. Nou Marijn, biecht maar op!
“Door corona heb ik een serieuze marktplaatsverslaving ontwikkeld. Wat zeg ik… ik ben een Markplaats Sniper! Mijn paleis voor een prikkie doet zijn naam eer aan met alle marktplaats-pareltjes die ik verzameld heb. Dit weekend stond in het teken van een bureautje dat me al 4 weken stond aan te staren. Zelf helemaal opgeknapt en nu een van de pronkstukken. Dat klussen is ook nieuw. Bij Femtech heb ik een techniekles speciaal voor vrouwen gevolgd. Ook heb ik me op een zaagcursus gestort. En ja, online bloemschikken om het af te maken, haha! Uiteraard ben ik beroepsgedeformeerd. Alles wat ik niet weet, zoek ik op YouTube. Dat is ook direct het mooiste aan mijn werk. De diversiteit aan talent dat succesvol kan worden op YouTube, is enorm. Mijn agenda is ook divers deze week: sessie met de publieke omroep, meeting met team Nikkietutorials, advies aan Nordics over verkiezingen… Ik zei het al: zeker tijdens de lockdown, kan YouTube het antwoord zijn op alles!”